Adaptacja pracownika

Znajdź interesujący Cię temat

Adaptacja pracownika – element w procesie zarządzania zasobami ludzkimi, która następuje po etapie selekcji (doboru). Jest to etap wprowadzania do zakładu pracy nowo zatrudnionej osoby, poprzez zapoznanie jej z organizacją i wdrożeniem do zadań zakładu, jak również z osobami, które w danej firmie pracują. 

Podstawowym celem jest jak najszybsze i bezkonfliktowe włączenie nowego pracownika do organizacji w pracy, co skutkuje osiąganiem przez niego wysokiej wydajności. Nowi pracownicy w zakładzie, mimo że niekiedy posiadają dużą wiedzę i doświadczenie zawodowe, nie są w stanie od razu pracować tak efektywnie jak “nieco starsi pracownicy”. Wynika to z różnic organizacyjnych w poprzednim zakładzie, od systemu oceniania poszczególnych pracowników. Bardzo często dużą przeszkodą może być stres jaki towarzyszy w czasie zmiany pracy i otoczenia.

Źródło:
https://pl.wikipedia.org/, dostęp: 31.01.2024